登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

範明奈的网易博客

首届中国博客大赛网易十佳、全国60强博客

 
 
 

日志

 
 
关于我

日本华人 旅游名博

範明奈,原名范巍。东北大学毕业以后进入大连日报社,职业记者出身,1989年留学日本,取得硕士学位后就职、定居,于1997年开始独立经商。网易驻站摄影家,旅游名博,首届中国博客大赛网易十佳、全国60强博客。本博客大多属原创作品,以求真求实的角度记录在日华人生活的点点滴滴。

【视频】推荐一首震撼心灵的童音「Tell Me Why」  

2008-01-10 18:16:16|  分类: 时尚娱乐 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |
                                                                   52
                                                        推荐一首震撼心灵的童音「Tell Me Why」 【视频】
 

朋友「楼兰居士」将一个网址推荐给我,我不经意地打开,却一下子被视频上那个震撼人心的童音和那充满感染力的表情抓住了。当我听懂他的歌词时,禁不住泪流满面------

强烈把他推荐给各位朋友,请一定打开视频看一下,不看你后悔哦!

他是居住在英国的爱尔兰10岁小歌手Declan Galbraith,一头松软的深色头发,浓密的睫毛,明亮清澈的蓝眼睛,颇富渲染力的笑容,和那满满的自信。不可想像的是一个童声居然能唱出如此高亢又甜美的声音,用天簌之声来形容他我已觉得不够劲了。

 

Tell Me Why

In my dream,children sing
在我梦中,孩子在歌唱
A song of love for every boy and girl
一首
个男孩女孩的的歌
The sky is blue and fields are green
梦中天是的草是绿
And laughter is the language of the world
全世界都听的到的笑声
Then i wake and all i see
突然我惊醒,我了解
Is a world full of people in need
现实世界却是在危中的人类么

chorus:
Tell me why(why) does it have to be like this?
,世界必须变
Tell me why (why) is there something i have missed?
,我已失去了什么东西?
Tell me why (why) cos i don't understand
,我真的不明白
When so many need somebody
当有人需要很多帮助的
We don't give a helping hand Tell me why?
不能予一点心,
Everyday i ask myself
个人问问自己吧
What will i have to do to be a man?
到底我在个世界上要做怎的人
Do i have to stand and fight
道我不得不忍受不止的僵持和
To prove to everybody who i am?
个人到底是
Is that what my life is for
道我的人生生来如此?
To waste in a world full of war?
在一个充斥着争的不和平的世界里?


chorus:
(children)tell me why?(declan)tell me why?
,告
(children)tell me why?(declan)tell me why?
,告
(together) just tell me why, why, why?
我只是你告我,

chorus chant:
Tell me why (why,why,does the tiger run)
?(,老虎要逃离家园?)
Tell me why(why why do we shoot the gun)
?(要端击谁?)
Tell me why (why,why do we never learn)
?(我从来没被教生存是这样残忍)
Can someone tell us why we let the forest burn?
道大人,你没有人告们为么让森林忍受炮火煎熬。
(why,why do we say we care)
道我一切?)
Tell me why(why,why do we stand and stare)
么为们这样僵持对视,仿如人)
Tell me why(why,why do the dolphins cry)
海豚要尖叫躁?)
Can some one tell us why we let the ocean die?
道没人能告们为们让海洋一片死寂?
(why,why if we're all the same)
们总这样
Tell me why(why,why do we pass the blame)
么为逃避一切谴责
Tell me why (why,why does it never end)
它永也不束)
Can some one tell us why we cannot just be friends?
有人能告们吗不能成朋友?

 

  评论这张
 
阅读(397)| 评论(16)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018